
"גיל שנתיים הנורא"
"גיל שנתיים הנורא" או "תקופה רגישה לסדר" מאת ירון יעקב- מחנך ומדריך בבית הספר ובחטיבה הצעירה "דרך הילד" מתי זה קורה? התקופה הרגישה
אנחנו יודעים בדיוק איך זה מרגיש – הבוקר שמתחיל בצעקות, הערב שנגמר בתסכול, והתחושה המעיקה שאתה לא האבא שרצית להיות.
בחמשת השנים האחרונות עזרנו למאות אבות להפוך מ"אבא שצועק" למנהיג משפחתי אמיתי. בלי הטפות, בלי תיאוריות מסובכות, רק כלים מעשיים שעובדים כבר מחר בבוקר.
מה מייחד אותנו?
– 32 כלים פרקטיים שפותחו במיוחד לאבות. (ל"ב להבות)
– כלים שאפשר להשתמש בהם כבר באותו יום.
– אווירה גברית עם בירה ומלוחים.
– בלי "חפירות" ופסיכולוגיה מיותרת.
הגיע הזמן להפסיק להרגיש אשם ולהתחיל להיות האבא שתמיד חלמת להיות.
גלול למטה כדי לגלות איך.
תהליכים שמחברים בין לבבות, מעצימים את תחושת ההורות ומביאים פרקטיקות יעילות.
מתוך ההבנה העמוקה של האתגרים שאיתם מתמודדים אבות בעידן המודרני:
השילוב בין קריירה למשפחה, ניהול כעסים, יצירת חיבור רגשי אמיתי, ובניית סמכות הורית מיטיבה.
בכל מפגש אנחנו מציידים אותך בכלים מעשיים שניתן ליישם כבר באותו היום – בעזרת שיטות המשלבות את גישת מונטסורי, גישות רגשיות חדשניות, וניסיון עשיר של מעל 18 שנים בעבודה עם הורים וילדים.
נשוי לחלי ואבא לשלושה, מדריך מונטסורי, מייסד וגנן גן ברל'ה -החופש להיות.
מלווה הורים בקליניקה פרטית, מרצה ומנחה סדנאות לצוותי חינוך בגנים ובבתי ספר מעל עשור, מרצה בקורסים להכשרת צוותי מונטסוריים.מייסד שותף בבית הספר "החופש להיות" בכפר סבא
מייסד קהילת "לב של ילד" בפייסבוק.
יזם חינוך, מייסד ומנהל קהילת מונטסורי ישראל, מייסד ומדריך בסדנת "פרוייקטיבי" –ובסדנת "מונטסורי ביער" לילדים,
יוצר ומנחה את תוכנית "אומן חינוך"
ואת סדנת "להבות לאבות" כמובן
מלווה הורים ואנשי חינוך.
בעל ארבע דיפלומות בחינוך מונטסורי מטעם AMI, NAMC והמכון הישראלי לחינוך מונטסורי. בעל ניסיון של כעשרים שנה כמדריך ומנהל כיתה במסגרות חינוך מונטסוריות.
מדריך מונטסורי מוסמך וחוקר התנהגויות של בני אדם.
כתב במגזין "מונטסורי ישראל"
ומחבר הספר "אומנות החינוך המונטסורי"
"גיל שנתיים הנורא" או "תקופה רגישה לסדר" מאת ירון יעקב- מחנך ומדריך בבית הספר ובחטיבה הצעירה "דרך הילד" מתי זה קורה? התקופה הרגישה
כבר כמה שנים שאני מסתכל על ילדים, מדבר עם ילדים, נמצא איתם בכל הרגעים מקשיב למילותיהם ,משתדל להכיל את רגשותיהם וצופה בהם גדלים, מתפתחים. ומכל
הוא אף פעם לא מקשיב לי, רק לאמא שלו. וכל בכי קטן זה רק אמא ואמא. ואני מנסה לבקש יפה אבל כלום, הילד בשלו, מסרב
מתמטיקה אהובתי (או איכס מתמטיקה) מאת ירון יעקב – מחנך ומדריך לשעבר בבית הספר ובחטיבה הצעירה "דרך הילד" למספרים יש יכולת לקחת בן אדם יד
הסדנה הזו הגיעה לנו בדיוק בזמן. היינו בתקופה מאתגרת מאד עם הגדול שלנו הרגשתי שכל סיטואציה הפכה למערבולת של כעסים וצעקות, כשמיד אחריהן (ולפעמים גם תוך כדי) צצו יסורי המצפון ורגשות האשם. הרגשנו שחייבת להיות דרך אחרת, נכונה יותר. שהמילים בהן אנחנו משתמשים מעוררות במקום להשקיט. כששמענו על הסדנה אמרתי לבן זוגי שהוא חייב ללכת. שאולי הכלים שנוכל לקבל בה יוכלו לעזור לנו לעשות את השינוי הכל כך נחוץ בתקשורת המשפחתית. אודה שהיה לי לא פשוט לקחת על עצמי עוד ערב של הרדמות מאתגרות לבד, אבל אני כל כך שמחה על ההחלטה שלנו. לרועי וירון יש המון ידע וניסיון שהם חולקים ברגישות ובהבנה, השיתוף של האבות האחרים בסדנה שחיזקו ונתנו לבן זוגי להרגיש שאנחנו לא לבד בקושי. הוא היה חוזר מהמפגשים עם כל כך הרבה מוטיבציה לנסות את מה שלמד, ללמד ולשתף אותי בתובנות שלו. משבוע לשבוע הרגשנו בהבדל, התקשורת בבית השתנתה בזכות המפגש השבועי המיוחד הזה. הסדנה הזו היתה מתנה גדולה ומשמעותית כל כך עבור המשפחה שלנו. תודה לכם